Dilek wil weten hoe het werkt: “Waarom zouden klanten dit willen?”

Dilek Bektas komt uit de apothekerswereld en heeft daar jaren terug gewerkt met het geneesmiddel-distributiesysteem (GDS) en het elektronisch voorschrijfsysteem (EVS) van Enovation Medimo. Als accountmanager helpt ze klanten nu om er goed mee te werken in de praktijk. En dat doet ze niet alleen vanuit haar passie voor de zorg, maar ook uit nieuwsgierigheid: “Ik wil het begrijpen, want ik vind het belangrijk om geen lucht te verkopen.”

Nu de dagen langer worden en de zon meer schijnt, gaat ook Dilek meer stralen. “In de winter is het snel donker en dat vind ik maar niks”, zegt ze. Begrijpelijk, want ze wandelt graag in het bos. Bij daglicht wel te verstaan. Zit het weer toch tegen, dan bakt ze koekjes in de keuken. Ze houdt van gezelligheid. En die vindt ze ook bij Enovation Medimo: “Ik werd met open armen ontvangen, een familiegevoel. Je wordt bij de hand genomen om alle kennis stap voor stap tot je te nemen.”

En wie is Dilek in haar functie als accountmanager? “Eigenlijk ben ik meer van de zorg dan van de sales. Ik luister naar de behoefte van klanten en wil een prettige relatie met hen in stand houden. Die rol past bij mij.” Natuurlijk helpt het daarbij dat ze achter haar Medio-verhaal staat: “Ik vind het close loop-effect mooi: alles zit in één systeem. Apothekers en zorgpersoneel hebben direct een actueel overzicht.”

Intern beginnen… extern winnen

Medimo kent vele opties en koppelingen. Wordt het te technisch, dan wil Dilek eerst zelf weten hoe het zit: “Elke dag leer ik iets nieuws. Bijvoorbeeld hoe het zit met een LSP-koppeling (Landelijk Schakel Punt). Hoe werkt dat aan de voorkant? Wat is de casus, waarom zouden klanten dit willen afnemen?” Vanuit zorgorganisaties komen natuurlijk ook vragen haar kant op. Dilek: “Ik verzamel ze en probeer ze te beantwoorden. En als het mij niet lukt, vraag ik één van mijn deskundige collega’s om hulp. Ik zoek graag de samenwerking op om richting klanten een zo goed mogelijk antwoord te formuleren.”

Ombuigen naar blijdschap

Ze vertelt dat wanneer klanten ergens tegenaan lopen, ze dit graag ombuigt naar iets positiefs. En ook daar heeft ze een voorbeeld van: “Een klant vertelde mij: wat mooi de module voor voorraadbeheer, maar ik moet zoveel stappen zetten. Dan vraag ik: hoe werken jullie ermee? Die input neem ik dan mee naar een collega en vraag: waarom moet de klant zoveel stappen zetten? Het bleek dat de klant bepaalde stappen te uitgebreid uitvoerde en het eenvoudiger kon. Zowel ik als de klant worden blij als issues verklaarbaar zijn of opgelost kunnen worden!”

Ook Jolanda heeft een zorghart voor de zaak

Accountmanager Jolanda heeft dezelfde instelling als Dilek. Zij zoals ze zelf zegt: “Geen oude schoenen verkopen als nieuw”. Lees haar verhaal

Abonneer op onze nieuwsbrief

Waar ben je naar op zoek?

Search

Medimo portaal

Medimo Portaal

Medimo Secure

Log hier in bij Medimo voor elektronisch voorschrijven en/of elektronische toedienregistratie

Medimo GGZ

Inloggen voor instellingen in de geestelijke gezondheidszorg

Medimo ABC

Werkzaam op Aruba, Bonaire of Curaçao? Log dan hier in.